Lucyna Marcinkowska-Wróbel

Psycholog, psychoterapeutka, trenerka Redukcji Stresu Opartej na Uważności – MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction).
Prowadzi psychoterapię indywidualną, małżeńską i rodzinną, udziela konsultacji oraz pomocy w sytuacjach kryzysowych, prowadzi cykliczne kursy redukcji stresu.
Funkcjonowanie człowieka rozpatruje w kategoriach umysłu, ciała i duchowości. Aktualnie swoją uwagę koncentruje głównie na rozwijaniu uważności i wspieraniu w tym innych. Więcej informacji o prowadzącym pod linkiem http://www.jestem.lublin.pl

Mindfulness – Sztuka świadomego życia.

„Uważność/Mindfulness – to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę” (J. Kabat-Zinn). 
Praktyka uważności pozwala rozwijać samoświadomość warunkującą mądrzejsze, zdrowsze i szczęśliwsze życie, w zgodzie ze sobą i światem. 
„Często tak się w życiu zapędzamy, że przemykamy przez kolejne chwile z myślą o tym, aby tylko doczekać jakichś innych chwil, kiedyś w przyszłości. Życie upływa nam na odfajkowywaniu kolejnych pozycji z listy spraw do załatwienia, po czym wyczerpani padamy na łóżko tylko po to, by nazajutrz rano znów wprząc się w kołowrót działania. Ten sposób życia, o ile można to nazwać życiem, dodatkowo się komplikuje na skutek coraz wyższych wymagań, które stawiamy samym sobie oraz innym, i tych, które inni stawiają nam. Wymagań w dużej mierze wynikających z naszego coraz silniejszego uzależnienia od wszędobylskiej techniki cyfrowej. Efektem tego jest stale rosnące tempo życia.
Jeżeli nie mamy się na baczności, bardzo łatwo jest utożsamić się z działaniem do tego stopnia, że zapominamy, kim jesteśmy – zapominamy kto i po co działa.
Tu właśnie powinna wkroczyć uważność. Przypomina nam ona, że możliwe jest przejście z trybu działania w tryb bycia, a dzieje się to za sprawą przytomności umysłu. Wtedy nasze działanie może wychodzić wprost z naszej istoty, może być bardziej spójne i skuteczne. Co więcej, działanie już nas nie wyczerpuje, ponieważ uczymy się żyć świadomie we własnym ciele i w jedynym momencie, w którym jesteśmy żywi – w tej trwającej właśnie chwili”. /Jon Kabat-Zinn/
Podczas warsztatu uzyskasz podstawowe informacje o tym czym jest mindfulness/uważność, w jaki sposób pomaga w radzeniu sobie z trudnymi emocjami i uporczywymi myślami, w docieraniu do własnych zasobów wewnętrznych warunkujących barwniejsze, żywsze i pełniejsze życie. Będziesz mieć sposobność doświadczenia uważności biorąc udział w krótkich ćwiczeniach. Dowiesz się również, jak można uważność w sobie rozwijać uczestnicząc w specjalnym Programie Redukcji Stresu Opartej na Uważności – MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction). Warsztat dla wszystkich, szczególnie polecany osobom doświadczającym negatywnych skutków stresu oraz  pragnącym zoptymalizować swoje samopoczucie.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s