Paweł Gąsowski

Prezes Zarządu firmy Moderator Sp. z o.o. Trener biznesu. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Współwłaściciel firmy Octigo Sp. z o.o. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachingu MODERATOR. Specjalizuje się w szkoleniach z zarządzania projektami, kierowania ludźmi, wystąpień publicznych i trenerskich. Koordynator i twórca programów rozwojowych w korporacjach. Twórca szkoleniowych gier strategicznych z zarządzania projektami. W trakcie pracy zawodowej w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, był odpowiedzialny za rozwój kompetencji 3000 pracowników firmy finansowej. W korporacjach wspierał wdrażanie programów zarządzania jakością Six Sigma. Jako współautor gier szkoleniowych został nagrodzony przez Project Managment Institute nagrodami za najlepsze na świecie szkolenia dotyczące zarządzania projektem w 2007, 2009 i 2010 roku.

Psychomanipulacja w negocjacjach

„Jeśli ktoś Kalemu zabrać krowy to jest zły uczynek. Dobry, to jak Kali zabrać komuś krowy”
– Henryk Sienkiewicz, „W pustyni i w puszczy”.
 
Postępowanie takie, przypisane literackiemu Kalemu, dzisiaj ma już swoje odniesienia społeczne i doczekało się wpisów w Wikipedii. Na pozór zabawne i jednoznacznie negatywnie rozumiane zdanie, nabiera nieco innych barw, gdy to my zostajemy Kalim.
Podobnie reagujemy na proceder zwany – manipulacją. Jeżeli już, to raczej My, ale nie Nas! Gdy dodamy jeszcze aspekt handlowy (a wiemy, że przecież „handlowanie to gra”), usprawiedliwić możemy, sami przed sobą, niejedno nieetyczne zachowania. Biznes to biznes! Ale czy faktycznie warto? Czy da się tego uniknąć? I czy można skutecznie prowadzić negocjacje z wykorzystaniem technik wpływu społecznego, nie będąc posądzanym o działania manipulacyjne?
 
A jeśli nawet udaje nam się unikać manipulowania w prowadzeniu naszej firmy, zdarzyć się może, że przy zielonym stoliku zasiada gracz o nieco innej wrażliwości i innych zasadach etycznych niż my. Jak się bronić przed manipulacją? I czy tak naprawdę najlepszą obroną nie jest atak?
 
W trakcie spotkanie spróbujemy odpowiedzieć na pytania:
– czym jest manipulacja?
– czym są techniki wpływu społecznego?
– z jakich mechanizmów psychologicznych korzysta osoba manipulująca?
– jakie typowe techniki stosowane są w negocjacjach handlowych?
– jakie metody wpływu pojawiają się w negocjacjach w życiu prywatnym?
– jak chronić się przed manipulacjami?
 
Serdecznie zapraszam.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s